Goed

Trustpilot

Onlineprinters drukt 125.000e klimaatneutrale opdracht

Onlinedrukkerij maakt sinds drie jaar CO2-neutrale productie mogelijk

Binnen drie jaar heeft de internationale onlinedienstverlener voor drukwerk Onlineprinters GmbH, via zijn 15 onlineshops 125.000 klimaatneutrale opdrachten uitgevoerd. Achter de service "klimaatneutraal drukken" zit het principe van de technische compensatie van broeikasgassen. In het koopproces worden de bij de productie vrijkomende CO2-emissies en de meerkosten voor de compensatie daarvan automatisch berekend. Klanten kunnen met één muisklik het klimaatbeschermingsproject selecteren, waarmee de uitgestoten emissies moeten worden gecompenseerd.

"Sinds wij drie jaar geleden hebben besloten onze klanten deze mogelijkheid van klimaatbescherming bij het bestellen van drukwerk te bieden, stijgt het aantal mensen dat daar gebruik van maakt continu", vertelt dr. Michael Fries, CEO van de onderneming. In totaal werd zo door de klanten van Onlineprinters sinds 1 januari 2013 een hoeveelheid CO2 gecompenseerd die overeenkomt met de CO2-uitstoot van 2000 personenauto's, die elk een afstand van 10.000 kilometer hebben afgelegd.

De gemiddelde meerkosten per opdracht bedragen daarbij slechts ongeveer 0,86 procent van de bestelwaarde. Klanten van Onlineprinters kunnen op dit moment drie verschillende projecten ondersteunen: bosbescherming in Brazilië, waterkracht in Indonesië en windenergie in Turkije. Details over de projecten kunnen tijdens het bestelproces worden opgeroepen.

Compensatie volgbaar

Klimaatneutraal geproduceerd drukwerk kan door de opdrachtgever op verzoek als zodanig worden gekenmerkt: er zijn een logo en een QR-code beschikbaar om te downloaden en om vervolgens in de drukgegevens te integreren. De gecompenseerde hoeveelheid CO2 en het ondersteunde project kunnen zo helemaal worden gevolgd, wat relevant is op het gebied van compliance.

Partner van de onlinedrukkerij op het gebied van klimaatneutraliteit is de firma ClimatePartner GmbH, die bedrijven over de hele wereld IT-oplossingen biedt voor de administratieve verwerking en compensatie van CO2. "Sinds 2013 hebben wij voor meer dan 700 drukkerijen in Europa 350.000 klimaatneutrale opdrachten afgehandeld. Meer dan een derde daarvan was afkomstig van klanten van Onlineprinters", aldus Moritz Lehmkuhl, directeur van ClimatePartner.

Onlineprinters exploiteert bovendien alle onlineshops en de verzending van alle artikelen met de logistieke partner DPD CO2-neutraal. Bovendien is de productie milieuvriendelijk ingericht: Bij het drukken in gecombineerde orders, waarbij verschillende opdrachtgevers een drukplaat delen, worden vellen papier op ideale wijze benut. Misdrukken en afval bij het snijden worden zo tot een minimum beperkt. Het centrale inktmanagement in de productie van de drukkerij voorkomt onnodig afval in de vorm van inktblikken en -cartridges en heeft als voordeel dat 100 % van de inkt wordt gebruikt en niet in de verpakkingen achterblijft.

Perscontact:

Patrick Piecha
Hoofd Pers en PR

press@onlineprinters.com
Tel.: +49 9161 6209807
Meld u aan
Wachtwoord vergeten
Nieuwe klantenaccount aanmaken
Geen toegangsrecht tot deze klantgegevens.
Voer uw e-mailadres in
Voer uw wachtwoord in
Nieuw bij ONLINEPRINTERS? Nu registreren
Controleer uw e-mailadres
Na een geslaagde authentificatie ontvangt u per e-mail een gedurende 1 uur geldige link evenals verdere aanwijzingen voor het terugzetten van uw wachtwoord.
Voer uw e-mailadres in
Voer uw wachtwoord in
Herhaal het wachtwoord
Wij gebruiken de door u meegedeelde gegevens om een klantenaccount aan te maken en voor de uitvoering van uw bestelling. Wanneer u een product heeft gekocht kunnen wij u daarna via een e-mail aanbevelingen voor soortgelijke producten sturen. Wanneer u dat niet wilt kunt u ons een berichtje sturen of klikken op de afmelding in de e-mail. Meer informatie vindt u op Privacybescherming.
Heeft u al een klantenaccount? Naar de aanmelding
Meld u met de juiste toegangsgegevens aan om toegang te krijgen tot de gepersonaliseerde productvoorstellen. Met één klik op de knop wordt u doorgestuurd naar de standaardproductpagina zonder personalisatie.
Naar de productpagina