Color fonts: hoe u gekleurde lettertypes kunt gebruiken

Er begint zich een lettertype-revolutie af te tekenen: Nieuwe gekleurde lettertypes kunnen verschillende kleuren, schakeringen, texturen, mengelingen en doorzichtigheden bevatten. Deze lettertypes maken indruk en bieden uitgebreidere mogelijkheden qua vormgeving.

In Photoshop duotone-effecten creëren – basics-tutorial

Laat uw foto’s op charmante wijze verouderen en bewerk deze met het welhaast bekendste retro-effect: het duotone-effect. In deze basics-tutorial ziet u een paar noodzakelijke stappen in Adobe Photoshop die daarvoor nodig zijn en welke waarden bij de bewerking met de duotoonmodus tot een natuurlijk resultaat leiden.

In Photoshop zwart-witeffecten creëren – basics-tutorial

Zwart-witfoto’s moeten expressief en contrastrijk zijn, zodat ze hun effect tot volle wasdom kan komen. In deze tutorial laten we u zien hoe u met behulp van de kanaalberekening met slechts een paar klikken een indrukwekkende foto in zwart-wit maakt. Bovendien vergelijken wij de resultaten van de kanaalberekening en van een eenvoudige omzetting naar grijswaarden. Want de kleine verschillen en bepaalde handgrepen maken bij dit effect duidelijke verschillen. 

Lens flare-effect creëren – Photoshop basics-tutorial

Bij het fotograferen tegen een lichtbron in moet op een paar dingen worden gelet. Desondanks kunt u een stralende zonnige dag met de camera goed vastleggen en deze bij de bewerking met een zonreflectie- of lens flare-effect in Photoshop zelfs nog versterken. In deze basic-tutorial wordt uitgelegd hoe u uw foto’s intensief kunt laten stralen met behulp van het lens flare-effect.

Drukveredeling met zilverdruk – Zo maakt u de drukgegevens correct aan

Zilveren letters op een donkere achtergrond. Wanneer men het drukwerk iets schuin houdt, glanst de veredeling en reflecteert de lichtbron, terwijl de letters door de drukmethode iets hoger liggen dan het bedrukte materiaal en een reliëf vormen. Dergelijke postkaarten, flyers of visitekaartjes vallen al van verre op en nodigen uit om vast te pakken. In deze InDesign-tutorial leert u hoe u de drukgegevens voor uw eigen postkaarten of visitekaartjes met zilverdruk aanmaakt. Bovendien stellen wij u onze voorbeeldpostkaart als ontwerptemplate gratis ter beschikking.

Afbeeldingen online en gratis bewerken: bijsnijden en afbeeldingsgrootte wijzigen

Om foto’s netjes en snel te bewerken, heeft u niet per se professionele tools nodig. Gratis en zonder installatie kunt u met de volgende internetprogramma’s snel en netjes afbeeldingen bijsnijden, vergroten of verkleinen. Wij hebben online-beeldbewerkingsprogramma’s getest en voor u de resultaten evenals de kwaliteit ervan met elkaar vergeleken. Wanneer u af en toe een afbeelding wilt bewerken, hebben wij ook tools ontdekt die u met een paar klikken naar het gewenste resultaat leiden – zelfs wanneer u rond wilt bijsnijden.

Drukken, vouwen, hechten: dat gebeurt allemaal in de hallen van Onlineprinters – een can de grootste onlinedrukkerijen van Europa

Leer het grootste machinepark voor offsetdruk in 3B-formaat in Europa wat beter kennen! 24 uur per dag kunnen klanten in onze ondertussen 22 landenshops online drukwerk bestellen – 90 procent van deze drukbare producten zijn daarbij afkomstig uit eigen productie. Volg uw drukwerk als bestand via internet, op de controletafel van onze mediatechnologen tot en met het verzendklare pakket.

De 10 + 1 beste gratis beelddatabanken

Wanneer grafisch ontwerpers en marketingmanagers afbeeldingen voor hun creatieve projecten zoeken, brengen zij vaak het eerst een bezoek aan de commerciële fotostocks als Getty Images, Shutterstock of Fotolia. Daar vinden ze miljoenen afbeeldingen waar voor moet worden betaald. Minder bekend, is dat er interessante alternatieven zijn: Onlineplatformen waarvan men gratis afbeeldingen kan downloaden.

De Pop-up tower: een reclamezuil voor 360°-communicatie

Beurswanden, rollups, banners – dat zijn de klassiekers onder de beurssystemen. Als 360°-medium en rondom-beurssysteem biedt de zogenoemde “pop-up-tower” een welkome afwisseling. Wat zo typisch is voor deze meer dan 2 m hoge reclamezuil en waar bij het ontwerp van het beurssysteem op moet worden gelet, leggen we in deze tutorial uit.

Neuromarketing: De 5 principes van verkoopsterke flyers

Wanneer we het begrip “neuromarketing” horen, denken velen vermoedelijk aan een prettige geur in warenhuizen, speciale verlichting in supermarkten en het design van karakteristieke sounds, wanneer een autoportier wordt dichtgedaan. Neuromarketing heeft als doel klanten te stimuleren iets te kopen. Kort gezegd: Wie gebruikmaakt van neuromarketing, wil meer verkopen – en wie wil dat nou niet?