Goed

Trustpilot

Met kunst tegen vluchttrauma'sdiedruckerei.de

Onlineprinters ondersteunt graffiti-project "on the road"

Nog steeds zien veel mensen een vlucht naar Europa als hun enige kans om te overleven. Daaronder bevinden zich ook gezinnen met kinderen en jongeren die helemaal alleen vluchten. Totdat ze werkelijk in een Europees land aankomen, hebben de vluchtelingen al veel afschuwelijke dingen meegemaakt. De helft van alle vluchtelingen is getraumatiseerd en leidt een leven lang onder de belevenissen. Het "Beratungs- und Behandlungszentrum Refugio München" (advies- en behandelingscentrum) helpt vluchtelingenkinderen en jongeren die zijn gevlucht. De Refugio-kunstwerkplaats helpt met name vluchtelingenkinderen en jongeren die zijn gevlucht, door middel van pedagogische, artistieke en kunsttherapeutische activiteiten bij het verwerken van hun belevenissen.  Deze activiteiten zijn voor de kinderen en jongeren vaak de enige mogelijkheid om hun geschiedenis te vertellen en te verwerken.

Set postkaarten voor donateurs, sponsoren en klanten

Tot de begunstigers van de vereniging behoort sinds 2017 ook Onlineprinters, een van de grootste onlinedrukkerijen van Europa, die gedrukte producten via internet verkoopt. Behalve giften in geld ondersteunt de dienstverlener van onlinedrukwerk Refugio München ook met zelfgeproduceerde producten. Eind vorig jaar hebben de onlinedrukkerij en de hulporganisatie samen een set postkaarten ontworpen voor een kerstmailing. Daarvoor werden foto's van het kunstproject "on the road" op hoogwaardige postkaarten gedrukt en als kerstwens naar supporters van de vereniging en geselecteerde klanten van de drukwerkleverancier verzonden. Dr. Michael Fries, CEO van Onlineprinters, legt uit: „De betrokkenheid van Refugio München bij vluchtelingen is uniek. Vooral de kunsttherapeutische activiteiten om trauma's te verwerken laten zien hoe heilzaam creatieve bezigheden kunnen zijn. Wij waarderen deze sociale betrokkenheid zeer en zijn blij dat we de vereniging bij haar waardevolle werk kunnen ondersteunen“. Onlineprinters heeft Refugio München in 2017 ondersteund met financiële en materiële giften ter waarde van meer dan € 5000.

Het kunstproject "on the road"

Van juni tot september 2017 schilderden in totaal meer dan 100 kinderen, jongeren en jongvolwassenen wekelijks aan een muurschildering waar iedereen aan mee kon doen, en die nu een buitenmuur van de voormalige Bayernkazerne in München siert. Daar bevindt zich tegenwoordig een gemeenschappelijke accommodatie voor vluchtelingen.
De set postkaarten bestaat uit zes postkaarten en een kaart met meer informatie over het project met banderol en etiket. De foto's werden gemaakt door fotografe Sabine Mayer, die het kunstproject leidde, samen met Stefano Giuriati. De set postkaarten werd vertaald in meer dan tien talen en geproduceerd in een totale oplage van 1200 stuks.

Over Refugio München

Refugio München is een van de grootste psychosociale behandelingscentra in Duitsland voor vluchtelingen en slachtoffers van martelingen. Centraal staat het werk met getraumatiseerde mensen, die een kans moeten krijgen om hetgeen ze hebben meegemaakt te verwerken. Een van de grootste ondersteuners is de gemeente München, hoofdstad van de deelstaat. Bovendien is de vereniging aangewezen op giften van het particuliere bedrijfsleven en van particuliere begunstigers.

Set postkaarten met foto's van het kunsttherapie-project van Refugio München
Set postkaarten van Refugio München
Perscontact:

Patrick Piecha
Hoofd Pers en PR

press@onlineprinters.com
Tel.: +49 9161 6209807
Meld u aan
Wachtwoord vergeten
Nieuwe klantenaccount aanmaken
Geen toegangsrecht tot deze klantgegevens.
Voer uw e-mailadres in
Voer uw wachtwoord in
Nieuw bij ONLINEPRINTERS? Nu registreren
Controleer uw e-mailadres
Na een geslaagde authentificatie ontvangt u per e-mail een gedurende 1 uur geldige link evenals verdere aanwijzingen voor het terugzetten van uw wachtwoord.
Voer uw e-mailadres in
Voer uw wachtwoord in
Herhaal het wachtwoord
Wij gebruiken de door u meegedeelde gegevens om een klantenaccount aan te maken en voor de uitvoering van uw bestelling. Wanneer u een product heeft gekocht kunnen wij u daarna via een e-mail aanbevelingen voor soortgelijke producten sturen. Wanneer u dat niet wilt kunt u ons een berichtje sturen of klikken op de afmelding in de e-mail. Meer informatie vindt u op Privacybescherming.
Heeft u al een klantenaccount? Naar de aanmelding
Meld u met de juiste toegangsgegevens aan om toegang te krijgen tot de gepersonaliseerde productvoorstellen. Met één klik op de knop wordt u doorgestuurd naar de standaardproductpagina zonder personalisatie.
Naar de productpagina