Goed

Trustpilot

uw Marketinghelden:Reclamefolders

Reclamefolders zijn veelzijdig toepasbaar, zowel als reclame voor de massa als voor direct marketing. Er zijn talrijke formaten, vouwwijzen en design-mogelijkheden waarmee u reclamefolders kunt bedrukken. Op deze pagina geven wij u advies en leiden u naar geschikte reclamefolders voor uw onderneming en de doelgroep die u op het oog hebt.

Handzaam en effectief: reclamefolders

Op de verkoopbalie uitgespreid, in het voetgangersgebied in de hand gedrukt of per post verstuurd, trekken folders al jarenlang de aandacht van de ontvangers. Het praktische voor de lezer is, dat op een overzichtelijk, handzaam formaat alle verkoopargumenten voor producten, informatie over een evenement of veel andere zaken wordt gepresenteerd. Zo bent u direct op de hoogte en hebt u voor het opnemen van de informatie maar een paar seconden nodig.

Wanneer dient u reclame te maken met folders?

Voordat u reclamefolders laat bedrukken, is het belangrijk om na te denken over de doelen die u met uw reclamemiddel nastreeft. Tot wie wilt u zich richten? Wat wilt u precies aan uw doelgroep meedelen? Welke en hoeveel informatie wilt u geven? Wanneer het gaat om een algemene imagecampagne waarmee u uw nieuwe bedrijfsimago wilt verspreiden, of de bekendmaking van een nieuwe reclameactie, zijn gedrukte producten als posters die hun boodschap "ver uitdragen" heel geschikt. Wilt u een product verkopen en daar gedetailleerde informatie over geven, dan is drukwerk dat iets meer ruimte biedt, zoals brochures of folders, geschikter. In principe geldt: Het gebruik van folders is vooral de moeite waard, wanneer u meerdere boodschappen in de publiciteit wilt brengen en ruimte nodig heeft voor meer inhoud. 

Bovendien kan de doelgroep alle informatie inde reclamefolders mee naar huis nemen en deze ook op een later tijdstip nog eens rustig bekijken. U kunt folders ofwel "willekeurig" verspreiden en bijvoorbeeld op frequent bezochte plaatsen neerleggen of direct aan belangstellenden uitdelen – op beurzen, in een voetgangersgebied of per post. Deze laatste methode behoort tot de direct marketing die ook wel "dialoogmarketing" wordt genoemd. Hoe beter u uw doelgroep kent, des te beter kunt u de verspreiding aan deze groep ook organiseren. Wanneer u reclamefolders vormgeeft en per post verstuurt, kunt u zelfs de demografische gegevens van Post NL of soortgelijke dienstverleners raadplegen, zonder dat u de precieze adressen van de doelgroep hoeft te kennen.

Dialoogmarketing voor uw onderneming?

Alle wetenswaardigheden over dit onderwerp vindt u in ons magazine.

Doelgericht reclame maken met enkelzijdige reclamefolders

Enkelzijdige folders kunt u ofwel aan één kant of aan beide kanten laten bedrukken. Zulke reclamefolders zijn klassiekers, die vaak ook vlugschriften worden genoemd. Een beslissend aspect bij de vormgeving van enkelzijdige folders is, dat alle informatie gemakkelijk te begrijpen moet zijn en kort en krachtig moet worden geformuleerd. Want de beperkte ruimte op de folders is tevens ook de garantie voor aandacht. 

Want de lezers zijn vanwege de geringe omvang zeker geneigd de informatie "even snel" te lezen. Probeer de inhoud daarom zo klein mogelijk te houden en de overtuigende punten die voor uw producten, uw dienst of uw evenement spreken, eruit te filteren.

Het juiste formaat kiezen en indruk maken

Het juiste formaat kiezen en indruk maken

Het klassieke folder-formaat is meestal A6 of A5. Wanneer u uw nieuwe menukaart als reclamefolder wilt laten drukken, kunt ook zeker gebruikmaken van het grotere A4-formaat. Wanneer u een speciale actie voor uw marketing plant, kunt u ook bijzondere vormen zoals vierkante of ronde reclamefolders laten bedrukken. De bijzondere afmetingen vallen natuurlijk op en maken indruk op de ontvanger. Verder hebben wij genormeerde halfformaten zoals folders in A6 half (5 x 14,8 cm), A5 half (7,2 x 21 cm) of A4 half (10,3 x 29,7 cm) in het assortiment. 

Wanneer de reclamefolders in de direct marketing moeten worden gebruikt, dus bijvoorbeeld via de post worden verstuurd, dan is DL het optimale formaat. Folders van deze afmeting passen perfect in conventionele DL- of C6/C5-enveloppen. C6/5-enveloppen zijn zelfs machinaal verwerkbaar.

Reclamefolders, Gramsgewicht en oplage

Gramsgewicht en oplage

Wanneer u reclamefolders wilt laten bedrukken, spelen ook het gramsgewicht en de oplage een belangrijke rol. Hoe hoger het gramsgewicht en daarmee dikker het papier, des te slechter kunnen de folders worden gevouwen en in een envelop worden gedaan. Maar dikkere folders zijn robuuster en steviger, wat bij enkelzijdige folders zeker wenselijk kan zijn. Terwijl een papierdikte van 170 g/m2 gangbaar is, lijkt 300 g/m2 al op een lichtere postkaart. Enkelzijdige folders met papierdiktes van meer dan 300 g/m2 lijken echt op postkaarten. De oplage dient te zijn afgestemd op uw geplande reclameactie en het aantal geschatte ontvangers of belangstellenden. Om onnodige kosten te voorkomen is een realistische planning van zeer grote waarde. Enkelzijdige folders zijn al verkrijgbaar vanaf een aantal 25 stuks.

Wanneer zijn veredelingen zinvol?

Een veredeling over het gehele oppervlak beschermt uw enkelzijdige reclamefolders licht tegen milieu-invloeden zoals slijtage en maakt ze wat steviger. Bovendien zorgt de veredeling over het gehele oppervlak, die in onze drukkerij met UV-lak wordt uitgevoerd, voor een hoogglanzend oppervlak. Zo zien de folders er heel hoogwaardig uit. De naam "UV-lak" heeft alleen betrekking op de productiewijze. Want de lak droogt door de bestraling met UV-licht.

Uw enkelzijdige folders kunnen ook gedeeltelijk met UV-lak worden veredeld. Bovendien bieden wij een gedeeltelijke veredeling met reliëflak of zilverfolie aan. Het bijzondere daaraan is, dat u zo het accent kunt leggen op highlights van uw design, en de lak voelbaar is door de gedeeltelijke aanbrenging. Dankzij dit effect zien uw reclamefolders er hoogwaardig uit en vallen op in de massa.

Folders met spoeddruk bestellen

Wanneer u de drukgegevens vóór 12 uur aanlevert, produceren wij uw folders nog dezelfde werkdag. Wanneer u de folders dan ook nog als spoedzending bestelt, heeft u de reclamefolders de volgende werkdag al in handen.

Meerzijdige reclamefolders bedrukken: Folders 

Zodra de reclamefolders uit meer dan één pagina bestaan, moeten ze machinaal worden gevouwen. Deze folders bieden dus meer ruimte voor uw reclame, waar u handig gebruik van kunt maken. Ze kunnen worden gebruikt als programmaboekjes voor concerten of evenementen, als informatiebrochures over uw vestiging of over een productietechniek, of gewoon als meerzijdige productfolder. 

Het juiste formaat en geschikte aantallen pagina's kiezen

Het juiste formaat en geschikte aantallen pagina's kiezen

Bij de meerzijdige folders kunt u uit net zoveel formaten kiezen als bij de enkelzijdige folders. Klassiekers zijn A6, DL of A5, waarbij u deze formaten ook telkens in liggend formaat kunt bestellen. Ook bij deze gedrukte producten kan worden gekozen uit speciale afmetingen zoals vierkante folders. Afhankelijk van welk formaat u kiest, kunt u verschillende pagina's van uw reclamefolder laten bedrukken. DL-folders kunt u bijvoorbeeld bestellen met maximaal 12 pagina's, A7-folders met maximaal 16 pagina's. Dienovereenkomstig resulteert dat in verschillende, vooraf ingestelde vouwwijzen, waarbij u bij gangbare aantallen pagina's van 6 tot 12 vaak ook de vouwwijze kunt kiezen. Voor extra glans, een hoogwaardig uiterlijk of een betere houdbaarheid, kunt u het gehele oppervlak van de folders ook met UV-lak laten bedrukken.

Reclamefolders, Geperforeerde folders

Geperforeerde folders

Wanneer u speciale marketingacties plant met coupons die kunnen worden ingewisseld, adviseren wij u onze geperforeerde folders. Deze zijn ook optimaal wanneer u een antwoord van de belangstellenden verwacht. Bij deze folders kan één pagina dankzij de perforatie gemakkelijk van de overige pagina's worden afgescheurd, en deze kan bijvoorbeeld worden bedrukt met een antwoordformulier of coupons. Zo maakt u niet alleen eenzijdig reclame onder uw doelgroep, maar stimuleert u de ontvangers met terugwerkende kracht ook actie te ondernemen.

Veel pagina's betekent vaak een laag gramsgewicht

Veel pagina's betekent vaak een laag gramsgewicht

Bij meerzijdige folders is het bij een groot aantal pagina's, zoals 10 pagina's of meer, raadzaam een laag gramsgewicht te nemen, zodat de gevouwen folders niet te dik worden. Meestal wordt hiervoor een papierdikte van 90 g/m2 of 135 g/m2 gekozen, waarbij vier- en zeszijdig bedrukte reclamefolders ook nog met dikker papier handzaam zijn. Dikker papier maakt de folders wat robuuster en steviger. Hogere gramsgewichten vanaf 250 g/m2 worden echter niet meer gevouwen, maar gerild, om lelijke randen en rommelige vouwen van het papier te voorkomen.

Inschieters als folders voor uw marketing

Dit soort reclamefolders zijn vaak te vinden in geprinte media als catalogi, tijdschriften of kranten. Inschieters voor A4-catalogi, A5-tijdschriften, A6-brochures en nog veel meer zijn altijd een paar centimeter kleiner dan het oorspronkelijke DIN-formaat. Zo kunnen ze goed in het medium waar ze bij worden gevoegd worden "verstopt", knikken niet tijdens het transport en krijgen geen ezelsoren. Desondanks vullen ze bij het doorbladeren bijna het volledige formaat van het tijdschrift of de catalogus op. Met inschieters heeft u de mogelijkheid reclame met een folder te maken, waarbij u gebruik kunt maken van de reikwijdte van redactionele media, zonder zelf voor de verspreiding van de reclamefolders te hoeven zorgen. Deze manier van folderreclame moet natuurlijk bij de desbetreffende media worden aangevraagd respectievelijk worden vastgelegd. Maar wanneer u uw doelgroep behoorlijk goed kent, is het voor marketingacties de moeite waard om inschieters als reclamefolders te laten bedrukken.

Folders bliksemsnel drukken

De spoeddruk-service bieden wij onder andere ook voor folders aan. Profiteer van onze spoeddruk door de drukgegevens vóór 12 uur naar ons toe te sturen en als spoedzending te laten leveren – 
zo ontvangt u de folders al op de volgende werkdag.

Meld u aan
Wachtwoord vergeten
Nieuwe klantenaccount aanmaken
Geen toegangsrecht tot deze klantgegevens.
Voer uw e-mailadres in
Voer uw wachtwoord in
Nieuw bij ONLINEPRINTERS? Nu registreren
Controleer uw e-mailadres
Na een geslaagde authentificatie ontvangt u per e-mail een gedurende 1 uur geldige link evenals verdere aanwijzingen voor het terugzetten van uw wachtwoord.
Voer uw e-mailadres in
Voer uw wachtwoord in
Herhaal het wachtwoord
Wij gebruiken de door u meegedeelde gegevens om een klantenaccount aan te maken en voor de uitvoering van uw bestelling. Wanneer u een product heeft gekocht kunnen wij u daarna via een e-mail aanbevelingen voor soortgelijke producten sturen. Wanneer u dat niet wilt kunt u ons een berichtje sturen of klikken op de afmelding in de e-mail. Meer informatie vindt u op Privacybescherming.
Heeft u al een klantenaccount? Naar de aanmelding
Meld u met de juiste toegangsgegevens aan om toegang te krijgen tot de gepersonaliseerde productvoorstellen. Met één klik op de knop wordt u doorgestuurd naar de standaardproductpagina zonder personalisatie.
Naar de productpagina