Klantenservice:  020 262 19 19   Maandag t/m vrijdag 08.00 - 17.00 uur

ALGEMENE VOORWAARDEN

1. Toepasselijkheid en contractuele partijen

De hierna volgende algemene voorwaarden (AV) zijn van toepassing op alle bestellingen via onze onlineshop die door consumenten en ondernemers (klanten) worden geplaatst. 

Contractuele partner van de klant is Onlineprinters GmbH, 91413 Neustadt a. d. Aisch, Duitsland.

Indien de ondernemer hiermee in tegenspraak zijnde of aanvullende algemene voorwaarden gebruikt, wordt de toepasselijkheid daarvan hiermee uitgesloten. Zij maken alleen deel uit van de overeenkomst, wanneer wij daarmee uitdrukkelijk hebben ingestemd.

2. Klantenaccount

De bestelling in onze onlineshop verloopt via een klantenaccount. Uw inloggegevens (e-mailadres, paswoord) legt u bij uw eerste bestelling vast. Uw klantnummer wordt u in de orderbevestiging van uw eerste bestelling meegedeeld.

In uw klantenaccount vindt u uw opgeslagen gegevens en informatie over uw bestellingen.

Daarnaast kunt u via de button “Op de lijst” aan het einde van iedere productpagina uw persoonlijke productkeuze in uw klantenaccount opslaan en als vrijblijvende offerte afdrukken. U kunt de productconfiguratie ook via een ”directe link” opslaan en op ieder tijdstip weer via deze link oproepen tegen de actuele dagprijs.

3. Afsluiten van de overeenkomst

Door het plaatsen van de producten in de onlineshop geven wij een vrijblijvende offerte tot het afsluiten van een overeenkomst over deze artikelen af. U kunt een product eerst vrijblijvend in de winkelwagen doen en uw ingevoerde gegevens voor verzending van uw bindende bestelling op ieder tijdstip controleren en corrigeren. De overeenkomst komt tot stand als u door klikken op de button ”Kopen” de offerte aanvaardt. Voor de bestelling geldt geen minimum bestelwaarde.

Wij slaan de tekst van de overeenkomst op en sturen u de bestelbevestiging samen met de algemene voorwaarden en de instructies voor herroeping onmiddellijk per e-mail toe. De actuele versie van de AV kunt u op ieder tijdstip op de website van onze onlineshop oproepen en downloaden. In uw klantenaccount kunt u uw eerdere bestellingen bekijken. De bij aankoop geldende AV worden niet opgeslagen.

De taal die bij het afsluiten van de overeenkomst ter beschikking staat is Nederlands.

Een overzicht van de bestelprocedure vindt u in onze onlineshop bij Help/FAQ > FAQ > Bestelprocedure.

4. Uitvoeren van de drukorder

4.1. Eisen aan drukgegevens en drukwerk

U dient ervoor te zorgen dat de drukgegevens voldoen aan onze technische specificaties. U vindt de maatgevende specificaties op de desbetreffende productpagina. De daar vermelde informatie wordt deel van de overeenkomst.

De drukgegevens en het op basis hiervan geproduceerde drukwerk mogen 

  • voor wat betreft de inhoud geen inbreuk maken op wettelijke bepalingen, in het bijzonder doordat zij racistisch, xenofobisch, geweldverheerlijkend of seksistisch van aard zijn of op andere wijze in strijd zijn met de goede zeden resp. de grondwet resp. dergelijke doelen nastreven, 
  • geen inbreuk maken op rechten en aanspraken van derden, in het bijzonder auteursrechten, alsmede 
  • niet ertoe leiden, dat de uitvoering van de drukorder dergelijke bepalingen, rechten en aanspraken schendt.

In geval van schending van rechten van derden door het uitvoeren van de drukorder, vrijwaart u ons tegen alle daaruit voortvloeiende aanspraken en vorderingen op schadevergoeding, die tegen ons geldend worden gemaakt, alsmede tegen de kosten van rechtsbijstand op basis van bewijsstukken. Ons recht om over te gaan tot ontbinding van de overeenkomst volgens punt 9.1 blijft onverlet.

4.2 Opstellen en verzenden van drukgegevens

Er zijn verschillende mogelijkheden om ons uw drukgegevens te sturen: Als u meteen na het plaatsen van de bestelling op de button “Naar upload” klikt, komt u bij de Gegevensupload, waar u uw bestanden kunt uploaden. U kunt bestanden ook op een later tijdstip in onze onlineshop uploaden met uw ordernummer via het menu Drukgegevens > Gegevensupload. Dat biedt bv. grafische vormgevers de mogelijkheid om bestanden te verzenden, zonder dat zij toegang nodig hebben tot uw klantenaccount.

Nadat u de bestanden hebt geüpload, selecteert u de inhoud van het bestand. U krijgt dan direct in de Gegevensupload een feedback of de bestanden voldoen aan onze technische specificaties. 

Door op de button “Voltooien” te klikken, verleent u uw goedkeuring voor het drukken. Uw bestanden worden dan door ons voorbereid voor productie. Als u uw goedkeuring voor het drukken verleent, terwijl u de feedback hebt gekregen dat de bestanden niet voldoen aan onze technische specificaties en dit aanzienlijke gebreken aan het drukwerk kan veroorzaken, draagt u het risico van de hierdoor veroorzaakte gebrekkige toestand van het drukwerk. Tenzij hierna anders bepaald is een wijziging van de drukgegevens van de order na goedkeuring van de bestanden voor het drukken niet mogelijk. 

U dient uw drukgegevens binnen een week na afsluiten van de overeenkomst te verzenden. In geval van vertraagde of niet nagekomen verzending van gegevens geldt punt 9.1 van de onderhavige AV.

Als alternatief voor het verzenden van uw eigen drukgegevens kunt u bij bepaalde producten de drukgegevens in onze onlineshop ontwerpen en toevoegen aan de winkelwagen. Deze worden met het voltooien van de bestelling automatisch ingedeeld bij de drukorder. Apart uploaden is dan niet meer nodig.

4.3 Extra opties 

Bij het bestellen van brochures en catalogi hebt u de mogelijkheid de verzending van drukproeven ter correctie als extra optie tegen betaling te kiezen. In dat geval beginnen wij pas met de productie zodra u bevestigt dat het drukwerk conform de overeenkomst is en u uw definitieve goedkeuring verleent voor het drukken.

U hebt de mogelijkheid een zogenaamde gegevenscontrole als extra optie tegen betaling te kiezen. Bij een gegevenscontrole controleren wij uw drukgegevens m.b.t. resolutie, afloopgebied, gegevensformaat en lettertypes insluiten. Wij controleren de drukgegevens niet op schrijf- en zetfouten, kleurweergave of nakoming van de maximale inktbezetting van 300 %. Wij controleren niet de overdrukken-instellingen en de positie van vouw- en perforatielijnen, omdat hier creatieve overwegingen op de voorgrond kunnen staan. Wij wijzen u erop dat wij niet aansprakelijk zijn voor omstandigheden die buiten de omvang van de controle liggen. Meer informatie vindt u in onze onlineshop onder Drukgegevens > Gegevenscontrole/Dataeisen.

4.4 Ter beschikking stellen van tussentijdse producten

Wij stellen u geen gegevens of andere in het kader van onze dienstverlening verkregen of verworven tussentijdse producten zoals bv. drukplaten ter beschikking.

5. Informatie over het herroepingsrecht

Handelaren genieten geen vrijwillig herroepingsrecht. 

Er is niet voorzien in een herroepingsrecht bij levering van goederen die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.

In alle andere gevallen is voor consumenten het wettelijke herroepingsrecht zoals dit wordt beschreven in de voorlichting inzake herroeping, van toepassing.

Instructies voor herroeping

Herroepingsrecht

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.

De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het laatste goed fysiek in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons (Onlineprinters GmbH, Rudolf-Diesel-Str. 10, 91413 Neustadt a. d. Aisch, Duitsland, fax: +49 9161 8989-2000, telefoon: +31 20 2621919, service@onlineprinters.nl) via een ondubbelzinnige verklaring (bv. schriftelijk per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen van uw beslissing de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.

Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Modelformulier voor herroeping

(Vul a.u.b. dit formulier in en stuur het ons toe als u de overeenkomst wilt herroepen.)

Aan Onlineprinters GmbH, Rudolf-Diesel-Str. 10, 91413 Neustadt a. d. Aisch, Duitsland, fax: +49 9161 8989-2000, service@onlineprinters.nl

Ik/Wij (*) deel/delen (*) u hierbij mede dat ik/wij (*) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (*) herroep/herroepen:

Ordernummer

Besteld op (*) ____________________ / ontvangen op (*) ____________________
Naam/Namen consument(en) ________________________________________
Adres consument(en) ________________________________________

6. Levering en risico-overgang

6.1 Verzending

Wij leveren uitsluitend via verzending; zelf afhalen van de goederen is niet mogelijk. De levering vindt plaats tot aan de ingang van het gebouw van het aangegeven afleveradres. Informatie over het leveringsgebied vindt u in onze onlineshop onder Verzending > Verzendinformatie.

6.2 Levertijden

Onze levertijden zijn gebaseerd op het tijdstip van de ontvangst van de drukgegevens, de productietijd en de verzendtijd alsmede bij gebruikmaking van de betaalwijze "Internationale overboeking" de ontvangst van uw betaling. Meer informatie over levertijden vindt u op de desbetreffende productpagina. De daar vermelde werkdagen zijn maandag t/m vrijdag, niet zaterdag, zondag en feestdagen.

6.3 Risico-overgang en transportschade

Voor consumenten geldt: Als de goederen met duidelijke transportschade worden geleverd, reclameer de schade dan direct bij de bezorger en neem onmiddellijk contact op met ons, zodat wij u zo snel mogelijk een oplossing kunnen aanbieden. Het verzuim van reclamatie of contactopname heeft geen enkel gevolg voor uw wettelijke aanspraken. U helpt ons echter onze aanspraken tegenover de vervoerder resp. de transportverzekering geldend te kunnen maken.
In het geval van transportschade geldt voor ondernemers: Het risico van toevallig verloren gaan en toevallige verslechtering gaat op u over, zodra wij de zaak hebben uitgeleverd aan de voor uitvoering van de verzending bestemde persoon of instelling. Onder kooplui geldt de verplichting ten aanzien van inspectie en reclames volgens § 377 HGB (Handelsgesetzbuch - Duits Wetboek van Koophandel) .

7. Prijzen en betaling

7.1. Geldigheid van prijzen, valuta

De prijzen op het tijdstip van de bestelling zijn van toepassing. Speciale acties en tegoedbonnen kunnen niet achteraf worden ingeleverd.
Als u oplagen wilt bestellen die hoger zijn dan de verkrijgbare hoeveelheden, kunt u in onze onlineshop een vrijblijvende offerte met betrekking tot haalbaarheid, prijs, bestelling en levering aanvragen met het formulier “Prijsaanvraag” onder Contact.

De koopprijs wordt in euro gefactureerd. Wij accepteren uitsluitend betaling in euro.

7.2 Verzendkosten

Binnen Nederland worden bij standaardverzending geen verzendkosten in rekening gebracht. Meer informatie over de verzendkosten voor andere verzendwijzen (bv. spoedzending) en andere landen vindt u in onze onlineshop bij de aanbiedingen en bij Verzending > Verzendinformatie.
Indien de goederen om redenen, die u als klant toerekenbaar zijn, nog een keer worden verzonden, dan komen de kosten hiervoor voor uw rekening. Hetzelfde geldt wanneer het afleveradres op uw verzoek na afsluiten van de overeenkomst wordt gewijzigd en dit leidt tot hogere verzendkosten resp. extra kosten (bv. wanneer de wijziging na verzending van de goederen plaatsvindt).

7.3 Betaalwijzen en opeisbaarheid

De bij bestelling aangegeven betaalwijzen zijn van toepassing. De klant heeft geen recht op gebruikmaking van een bepaalde betaalwijze. Meer informatie en alle tarieven vindt u in de onlineshop bij Verzending > Betaalwijzen.
Tenzij anders overeengekomen, is de betaling met afsluiten van de overeenkomst opeisbaar.

Indien u kiest voor Internationale overboeking als betaalwijze, bedraagt de betalingstermijn twee weken na afsluiten van de overeenkomst. Wij wijzen u erop dat wij pas na ontvangst van uw betaling met de productie beginnen.

8. Facturering

8.1 Elektronische facturering

U krijgt na verzending van de goederen een elektronische factuur in pdf-formaat toegestuurd op het e-mailadres dat u bij bestelling hebt aangegeven. U kunt facturen ook bekijken in uw klantenaccount. U krijgt geen factuur per post toegestuurd.

8.2 Ontvanger van de prestaties

Facturen worden volgens de bepalingen van § 14 lid 4 UStG (Umsatzsteuergesetz - Duitse Wet op de omzetbelasting) op naam gesteld van de bij bestelling aangegeven ontvanger van de prestaties. Verzoeken tot wijziging achteraf, die niet berusten op een onjuist overnemen van het adres, kunnen niet gehonoreerd worden. Het is dan ook niet mogelijk een nieuwe factuur met een andere ontvanger te verstrekken.

8.3 Intracommunautaire leveringen

Geeft u als ondernemer bij intracommunautaire leveringen een ongeldig btw-nummer aan en konden wij dit als opdrachtnemer ondanks het betrachten van de nodige zorgvuldigheid niet herkennen, dan bent u ons de omzetbelasting op het op de factuur vermelde nettobedrag in wettelijke hoogte verschuldigd. Het risico van de ontbrekende controleerbaarheid van het btw-nummer draagt u als klant, voor zover dit berust op omstandigheden die niet aan ons te wijten zijn. In dat geval zijn wij te uwer keuze gerechtigd de levering uit te voeren met verstrekking van een factuur met omzetbelasting of het bewerken van de order pas voort te zetten, zodra het door u opgegeven btw-nummer bevestigd kan worden door een gekwalificeerde instelling.

9. Ontbinding, blokkering klantenaccount

9.1 Ontbinding van de overeenkomst

Wij behouden ons het recht voor de overeenkomst te ontbinden, wanneer 

  • u met de verzending van uw drukgegevens ondanks herinnering per e-mail in verzuim bent;
  • u met de betaling van de koopprijs ondanks herinnering per e-mail in verzuim bent;
  • er voldoende aanwijzingen zijn dat de drukgegevens resp. het drukwerk verboden inhoud als bedoeld onder punt 4.1 lid 2 bevatten;
  • er voldoende aanwijzingen zijn dat de drukorder namens een verboden organisatie is geplaatst.

9.2. Blokkering van klantenaccount

Wij behouden ons het recht voor uw klantenaccount te blokkeren voor toekomstige bestellingen, wanneer er voldoende aanwijzingen zijn dat de drukgegevens resp. het drukwerk verboden inhoud als bedoeld onder punt 4.1 lid 2 bevatten of dat de drukorder namens een verboden organisatie is geplaatst. De bepaling van punt 4.1 lid 3 blijft hierdoor onverlet.

10. Eigendomsvoorbehoud

De goederen blijven tot aan volledige betaling ons eigendom.

Voor ondernemers geldt aanvullend: Wij behouden ons de eigendom voor op de geleverde goederen tot volledige betaling van alle vorderingen uit een lopende zakelijke relatie. U mag de goederen die onder het eigendomsvoorbehoud vallen in het kader van een normale bedrijfsuitoefening doorverkopen; alle vorderingen die ontstaan uit deze doorverkoop cedeert u – onafhankelijk of het gaat om een samenvoeging of vermenging van de onder eigendomsvoorbehoud geleverde zaken met een nieuwe zaak – ter hoogte van het factuurbedrag bij voorbaat aan ons, en wij aanvaarden deze cessie. U blijft gemachtigd tot incassering van de vorderingen, wij mogen echter vorderingen ook zelf incasseren, voor zover u uw betalingsverplichtingen niet nakomt.

11. Omgang met reclamaties, wettelijke garantie

11.1 Garantie bij gebreken voor consumenten

Voor consumenten geldt de wettelijke garantie bij gebreken.

11.2 Garantie bij gebreken voor ondernemers

Voor ondernemers geldt de wettelijke garantie bij gebreken met de volgende aanpassingen. De wettelijke bepalingen inzake de regresaanspraak volgens §§ 478, 479 BGB (Bürgerliches Gesetzbuch - Duits Burgerlijk Wetboek) blijven onverminderd van kracht.

Als afspraak over de hoedanigheid van de goederen gelden alleen onze eigen gegevens, die werden opgenomen in de overeenkomst. Minderleveringen tot 5 % van de bestelde hoeveelheid of meerleveringen kunnen vanwege het drukproces in sommige gevallen mogelijk zijn. Zij vormen geen reden tot reclamatie. 

In geval van gebreken bij de door ons geleverde goederen kunnen wij voor verwezenlijking van de prestatie achteraf kiezen voor herstel van de afgeleverde zaak of vervanging van de afgeleverde zaak. Ons recht de verwezenlijking van de prestatie achteraf onder de wettelijke voorwaarden te weigeren (bv. bij onevenredigheid als bedoeld in 439 lid 3 Duits Burgerlijk Wetboek) blijft onverminderd van kracht.

U dient ons de voor de verschuldigde verwezenlijking van de prestatie achteraf vereiste tijd en gelegenheid te geven, en in het bijzonder de gereclameerde goederen voor inspectie te overhandigen.

De verjaringstermijn voor aanspraken in verband met gebreken van ondernemers is een jaar vanaf uitlevering van de goederen.

De voornoemde beperkingen en kortere termijnen gelden niet voor vorderingen op grond van schades, die door ons, onze wettelijke vertegenwoordigers of personen die plaatsvervangend aan onze verplichtingen voldoen, werden veroorzaakt

  • bij dood, lichamelijk letsel of aantasting van de gezondheid,
  • bij opzettelijke of grof nalatige niet-nakoming van verplichtingen alsmede bedrog,
  • bij schending van wezenlijke contractuele verplichtingen, waarvan de nakoming de correcte uitvoering van de overeenkomst überhaupt pas mogelijk maakt en waarbij de contractuele partner regelmatig erop mag vertrouwen dat deze in acht worden genomen (kardinale verplichtingen),
  • in het kader van een garantiebelofte, voor zover overeengekomen,
  • voor zover de Duitse Wet Productaansprakelijkheid van toepassing is.

11.3 Omgang met reclamaties

Onverminderd onze garantie conform punt 11.1 en 11.2 van de algemene voorwaarden kunnen wij bij een gebrekkige levering een herdruk, een restitutie van de koopprijs, een gedeeltelijke restitutie op basis van het gebrekkige deel of een waardebon aanbieden. U vindt alle informatie in uw klantenaccount in het besteloverzicht bij de desbetreffende order onder “Details & acties”

12. Aansprakelijkheid

Voor vorderingen op grond van schades, die door ons, onze wettelijke vertegenwoordigers of personen die plaatsvervangend aan onze verplichtingen voldoen, werden veroorzaakt, zijn wij onbeperkt aansprakelijk

  • bij dood, lichamelijk letsel of aantasting van de gezondheid,
  • bij opzettelijke of grof nalatige niet-nakoming van verplichtingen,
  • bij garantiebelofte, voor zover overeengekomen,
  • ten opzichte van consumenten.

Bij schending van kardinale verplichtingen door lichte nalatigheid door ons, onze wettelijke vertegenwoordigers of personen die plaatsvervangend aan onze verplichtingen voldoen, is de aansprakelijkheid voor wat de hoogte betreft beperkt tot de bij afsluiten van de overeenkomst te voorziene contractspecifieke schade. Kardinale verplichtingen zijn wezenlijke contractuele verplichtingen, waarvan de nakoming de correcte uitvoering van de overeenkomst überhaupt pas mogelijk maakt en waarbij de contractuele partner regelmatig erop mag vertrouwen dat deze in acht worden genomen.

Voor het overige zijn vorderingen op schadevergoeding uitgesloten.

13. Auteursrecht

Indien wij in het kader van de order diensten van vormgevende aard verlenen, zijn de op die manier ontstane werken (schetsen, ontwerpen, drukproeven, drukwerk etc.) auteursrechtelijk beschermd. Wij verlenen u het eenvoudige, niet uitsluitende, tijdelijk onbeperkte recht op het gebruik in de contractueel overeengekomen omvang en voor het contractueel overeengekomen doeleinde. U kunt de beschermde werken gebruiken voor het vormgeven van eigen templates, voor zover het drukwerk door ons wordt verzorgd. Voor naburige gebruiksrechten, in het bijzonder het recht op vermenigvuldiging, verspreiding, openbare toegankelijkheid, het uitzendrecht en het recht op weergave door middel van beeld- en geluidsdragers is een afzonderlijke schriftelijke overeenkomst vereist, wanneer deze niet door het contractueel overeengekomen doeleinde zijn afgedekt. 

14. Privacyverklaring

De uitvoerige privacyverklaring vindt u in onze onlineshop onder Help/FAQ > Juridische informatie > Privacybeleid.

15. Gedragscodes, geschillenbeslechting

15.1 Gedragscodes

Wij leven de gedragscodes na van de volgende organisaties: 

  • Trusted Shops
  • TÜV SÜD s@fer-shopping
  • FSC®, Forest Stewardship Council
  • PEFC, Programme for the Endorsement of Forest Certification Schemes

Alle informatie over deze gedragscodes vindt u in onze onlineshop onder Wie zijn wij > Gecertificeerde kwaliteit.

15.2 Geschillenbeslechting

De Europese Commissie heeft een site ter beschikking gesteld om onlinegeschillen te beslechten. U vindt de site op http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Consumenten kunnen van dit platform gebruikmaken om geschillen te beslechten. Wij maken u erop attent dat Onlineprinters niet deelneemt aan deze alternatieve geschillenbeslechting. 

16. Toepasselijk recht en bevoegde rechtbank

Bent u handelaar, dan is het Duitse recht van toepassing met uitsluiting van het Weens Koopverdrag.  

Bij overeenkomsten met kooplui, rechtspersonen naar publiek recht of publiekrechtelijk speciaal vermogen is uitsluitende plaats van uitvoering en bevoegde rechtbank de vestigingsplaats van de opdrachtnemer in 91413 Neustadt an der Aisch, Duitsland. 

2-11-2016


Colofon

Onlineprinters GmbH

Rudolf-Diesel-Straße 10
91413 Neustadt a. d. Aisch
Duitsland

www.onlineprinters.nl

E-mail: info@onlineprinters.nl

Telefoon: +31 20 2621919
maandag t/m vrijdag: 08.00 - 18.00 uur, uitgezonderd Duitse feestdagen
Fax: +49 9161 8989 2000

Directie: Dr. Michael Fries (CEO), Dirk A. Müller (CFO)
Handelsregister: Amtsgericht Fürth, Duitsland, HRB 11487
Doel van de onderneming: productie en verkoop van drukwerk
Btw-nummer: DE814978904
Maatschappelijk kapitaal: 25.000 euro
EORI-nummer: DE7046189

Verantwoordelijk volgens § 55 RStV (Rundfunkstaatsvertrag: door de deelstaten overeengekomen omroepverdrag)/Verantwoordelijke voor publicatie: dr. Michael Fries, directeur, Rudolf-Diesel-Straße 10, 91413 Neustadt a. d. Aisch, Duitsland

Provider: WEBSALE AG, Gutenstetter Straße 2, 90449 Nürnberg, Duitsland, telefoon +49 911 63221-0

Platform van de EU-commissie voor onlinegeschillenbeslechting: www.ec.europa.eu/consumers/odr


BANKRELATIE

Rekeninghouder: Onlineprinters GmbH
Bank: Sparkasse Neustadt a. d. Aisch, Duitsland

IBAN: DE94 7625 1020 0221 1596 84
BIC: BYLADEM1NEA


PDF-DOWNLOAD

Hier vindt u onze Algemene Voorwaarden als afdrukbaar PDF-bestand om te downloaden. Dit bestand kunt u opslaan en/of afdrukken. Klik hier.

Om het bestand te openen benodigd u Adobe Reader. Klik hier om dit programma gratis te downloaden.

© 2009 diedruckerei.de, Shoplösung powered by WEBSALE AG